Sony ICF-CD7000 Black

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sony ICF-CD7000 Black op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Rene 4709 09-04-2008
Geschreven voor: Sony ICF-CD7000 Black

De pluspunten: Een mooi apparaat. Een duidelijk display waarvan de lichtsterkte goed is in stellen van fel tot voldoende gedempt. De gebruik van de twee wektijden is erg gebruiksvriendelijk omdat deze altijd op het display staan met de bijbehorende wekfunctie (buzzer, CD of radio) en ze zijn met een + en - knop in te stellen. De vijf voorkeurtoetsen voor de radiozenders is ook erg gemakkelijk en ook de digitale frequentie aanduiding. Het is een fors apparaat voor een wekkerradio.
De minpunten: De geluidskwaliteit laat te wensen over. Ondanks dat er twee zorgvuldig afgesloten mini-boxen in zijn ondergebracht (met met een drukkanaaltje naar de voorzijde) is door het gebruik van twee kleine speakertjes van 5 cm (een soort tweeters) het geluid wel erg blikkerig. Er zit totaal geen dynamiek in en dat zou je toch voor deze prijs en uitvoering wel mogen verwachten.
Het is een stereo radio en voor een ruisvrije ontvangst is het antenne draadje van 30 cm niet voldoende. Dit is natuurlijk afhankelijk van de locatie waar men woont, maar bij was er geen ruisvrije stereo ontvangst mogelijk.
Ik heb deze twee minpunten zelf op kunnen lossen door er een boxen setje (met versterker) van een PC op aan te sluiten en deze onder het bed te plaatsen. Hierdoor is het geluid prima en ook het stereo effect. Tevens heb ik de radio op het cai-net aangesloten. Hierdoor heb 35 ruisvrije stereo zenders. Omdat er geen geluidsuitgang en antenne aansluiting op zit heb deze er zelf op aangebracht. Het is te doen, maar je moet wel wat elektronika ervaring hebben.